May 22, 2012

rahsia ikut pusingan tawaf..

 bismillahirrahmanirrahim..



Berapa banyak track perlumbaan dalam dunia ini yang menggunakan pusingan arah lawan jam. Track lumba lari, lumba kereta, semuanya mengikut arah lawan jam. Pernah korang terfikir pasal ini atau bagi korang semuanya hanyalah kebetulan semata-mata?
Kalau korang rasa senibina tu adalah kebetulan, sebenarnya ada banyak lagi benda yang sebenarnya sudah ditentukan pusingannya yang anti-clockwise.
Persoalannya, kenapa arah lawan jam?
Ada tukang masak mengatakan apabila masakan yang dikacau mengikut lawan putaran jam membuatkan masakan itu lebih sebati dan lebih berperisa. Dulu ayah selalu pesan bila nak kacau air, kacaulah ikut anti-clockwise. Bila ditanya kenapa, ayah hanya jawab pusingan tu akan memberikan tenaga bagi air tu.
Bagi mereka yang belajar kaedah MetaFizik mungkin akan memahami apa yang ayah cakapkan tu. Mungkin ada rahsia kenapa Allah jadikan banyak benda berpusing mengikut arah lawan jam.
Okay, cuba kita uji diri sendiri. Katakanlah korang pergi ke pusat rekreasi ataupun taman untuk berjogging. Agak-agak korang berjogging ikut pusingan yang macam mana? Mesti pusingan lawan arah jam kan. Itulah yang dinamakan fitrah. Manusia akan lebih selesa jika mengikut arah lawan jam. Sebab itulah tawaf pun perlu dilakukan mengikut arah yang sama.
Adakah masih pusingan arah lawan jam ini satu rahsia keajaiban ataupun hanya kebetulan?
di sini ana de sertakan beberapa gambar tentang satu fenomena yang tidak asing lagi dlm dunia kita..




















:::Bidadari Dunia Mencari Cinta SejatiNYA:::

3 comments:

Anonymous said...

tawaf ikut arah lawan jam? damn dude. don't tell me you don't know how people do the tawaf. it's clockwise! even you've never been there, you should know by watching television.

nurul nafishah said...

emm before u said me damn dude..
why not u show me the proof that tawaf ikut arah jam???

mybe u should go and watching television..^_^

Unknown said...

Terima kasih atas info yang diberikan. sangat membanggakan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...