July 15, 2011

cantiknya..Alhamdulillah..

bismillahirrahmanirrahim..

"Innallah jamil, wa yuhibbu jamal: Allah itu cantik dan sukakan kecantikan."

kecantikan tu satu yg subjektif..lain org,lain perception on beauty..de sesetengah org,bila bermekap tebal2 itu cntik..n de sesetgh org,natural is the beauty..de gak yg ckap,luaran x pnting,yg pnting dlaman tu yg cntik..emm pndgn korg sume plak mcmne??..


em xksah la pe pun,tp tu sume pd pandangan manusia..Sedangkan yang Maha Kuasa tak pernah memandang rupa atau pun bentuk tubuh kita. Namun Ia melihat pada hati dan amal-amal yang dilakukan hamba-Nya.

sayang..
Alangkah indah jika kecantikan fisik itu dipadu dengan kecantikan hati kita. Apalah arti cantik rupawan bila tak memiliki keimanan. Apalah guna tubuh molek memikat bila tak ada rasa malu yang lekat. Cantikkan diri kita dengan cahaya-Nya. Cahaya yang bersinar dari hati benderang penuh keimanan. Hati yang taat sentiasa patuh pada syariat. Hati yang taqwa, yang selalu menjalankan perintah dan menjauhi larangan-Nya. Hati yang sederhana, yang tak berlebihan dalam segala urusan dunia.
subhanallah..

sayang,
ana x dpt nafikan..pasti kita akn berkata yg bila cntik,kyakinan tu akn wujud..tidak sayang..kita xperlukan kcntikan utk mmperoleh keyakinan..cukupla kekemasan dan kebersihan yg kita jga..Allah juga cintakan kebersihan..kebersihan itu kn separuh drpd iman syg..ana tertarik dgn kenyataan dalam blog hilal asyraf, langit ilahi, "Remaja beriman sentiasa menjaga kekemasan, kebersihan"..

sayang,
Nilai wanita bukan terletak pada fesyen pakaiannya yang menonjol, berhias diri untuk memperlihatkan kecantikannya, tetapi hakikatnya ialah pada kesopanan,rasa malu dan keterbatasan dalam pergaulan.sayang tau x,yg kita akn peroleh kcntikan yg luar biasa apabila kita mencantikkan dalaman kita terlebih dahulu..bila dalam cntik,kita akn dpt cntik yg luar biasa..maka,perelokkanlah akhlak kita ye..

"Allahumma kama hassanta kholqi,fahasin khuluqi - 
Ya Allah,Engkau telah cantikkan kejadianku,maka perelokkanla akhlakku"

sayang..
sayang cntik sgt2..tp  tampillah cantik di hadapan Pencipta kita karena itu lebih berarti dari pada menampilkan kecantikan pada manusia yang bukan muhrim kita.Tampillah cantik di hadapan suami kita, karena itu adalah bagian dari jihad kita,sayang. Mengabdi pada manusia yang kita kasihi demi keredhaan Ilahi.


sayang..
marilah kita bersyukur dgn kurniaan ALLAH..alhamdulillah,kita cukup sifat..ada mata,hidung,mulut n tlinga..kejadian ALLAH itu indah sayang..emm berdoalah moga jadi sentiasa cantik, cantik iman, cantik batin, cantik hati, karena itu lebih abadi..

wallahuallam..

:::Bidadari Dunia Mencari Cinta SejatiNYA:::

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...