February 17, 2012

PERNANTIAN -----> KEMANISAN

bismillahirrahmanirrahim..


PERNANTIAN..
selalunya pernantian ni dikatakan satu penyeksaan..menanti pada bnda yang tak pasti memang menyeksakan dan menyesakkn..tapi..hah,de tapi tau..huhu..macamne kte nk jdikan satu pernantian tu manis je..xde seksa2 pn..xde sedih2..kte sentiasa hepi je..mcmne??


Ingat, Allah telah berfirman dalam QS An Nur [24] : 26 
“Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)…”.

Dalam masa penantian hendaknya kita semakin mendekatkan diri kepada Allah Swt..Dan semoga Allah akan mengurniakan rahmatNya kepada kita iaitu kesabaran, keikhlasan dan rasa syukur. seterusnya, berserah lah kepada ALLAH..kerana rezeki, maut, termasuk jodoh manusia sudah diatur oleh Allah, dan Dia maha mengetahui yang terbaik bagi hambaNya, yang bisa kita lakukan adalah berikhtiar dan berdoa, kemudian bertawakal kepadaNya. Karena itu janganlah kita pernah su’udzon (berburuk sangka) terhadap Allah Swt, karena dibalik ketentuan Allah pasti ada hikmahNya. di samping itu, bekalkan diri dengan ilmu, khususnya ilmu agama, terutama yang berkaitan dengan rumahtangga, ilmu untuk mendidik zuriat dan sebagainya..insyaALLAH..pernantian itu terasa begitu bermakna..

tiba-tiba hati ana ingin mengalunkan serangkap lirik yang ana jadikan ianya sebagai lagu..huhu

Allah tidak izinkan aku bercinta,
kerana cintaku padaNYA masih tidak seberapa,
saat ku menyerahkan sepenuh cintaku padaNYA,
barulah diriku dikirimkan olehNYA sebuah cinta,
dari insan yang juga mencintaiNYA sepenuhnya,
aku menanti saat itu,
saat ALLAH izinkan aku bercinta..

::--> LAFAZ YANG TERSIMPAN UNTUK DIA YANG ALLAH IZINKAN ANA BERCINTA <--::

sahabat2 ana sekalian..
biarkan saje sesuatu itu indah pada waktunya..jangan kita paksa2..kerana keindahan yang diperolehi tidak akan bertahan lama jika kita memaksanya..wallahuallam..


:::Bidadari Dunia Mencari Cinta SejatiNYA:::

6 comments:

Picoz Shupalula. said...

Akak. Saye suke ayat akak tu, Huhuhuh. Anw, follow blog akak :)

nurul nafishah said...

hehe..adk suka??akak lg suka..huhu..thanks dear..^_^

Ayie Abas said...

abg ayie tak mau sgt fikir ttg jodoh...:P

nurul nafishah said...

hehe..sbb abg ayie dh jupe jodoh da kn..^_^

Anis Mohd said...

membaca status di ym awak juga .
emmm

nurul nafishah said...

huhu..anis..awat??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...