June 11, 2011

katakan "ana bahagia bila membahagiakan"..

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

segala puji dan syukur kepada DIA Yang Maha Esa kerana selalu d sisi dan selalu membantu dan menenangkan hati tatkala gundah gelana..

apa khabar shabat2 ana sekalian di dlm group pencinta ilmu ni..ana harap sntiasa sihat dan berada d dlm linkungan rahmatNya..insyaALLAH..

emm pernah x antum de msalah??xksah la msalah kecik atau beso,msalah cinta atau kluarga..
jika kita bersedih hati, tidak kira atas apa jua alasan sekalipun menangislah meminta tolong kepada Allah. Kemuliaanmu takkan kurang sedikit pun di depan DIA Yang Berkuasa..
sptimana firman ALLAH:
"Allah, Dialah yang menciptakan kamu dari keadaan lemah, kemudian Dia menjadikan (kamu) sesudah keadaan lemah itu menjadi kuat, kemudian Dia menjadikan (kamu) sesudah kuat itu lemah (kembali) dan beruban. Dia menciptakan apa yang dikehendaki-Nya dan Dialah Yang Maha Mengetahui lagi Maha Kuasa." (Surah Ar-Rum:54)

antum tau x,ALLAH jdkan kita lemah spy kita sntiasa tawaduk dan sntiasa berdoa memohon pertolongan drpd ALLAH Yang Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui..namun,jgnla kta biarkan dri kita ni menjadi semakin lemah dan terus lemah..jdkan masalah dan ujian yg ALLAH beri kpd kita tu utk kita tabah dan kuat..jgn biarkan emosi menguasai pemikiran..tahukah antum,di sbalik klemahan yg ALLAH beri kt kte ni,ALLAH sbutkan dlm firmanNYA utk memberi kta2 smangat kt kita,hambaNYA yg dikasihi..
"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman." (Surah Ali-Imran:139)

<Marilah kita sama-sama menjadi orang yg beriman.Orang yg beriman sentiasa percaya bahawa setiap yg tertakdir untuknya pastinya ada hikmah. Orang yg beriman itu percaya setiap aniaya yg dilakukan ke atasnya akan memperoleh pahala jika dia redha.Orang yg beriman itu sentiasa tahu setiap apa yg dilakukannya di atas muka bumi ini akan dihisab, dipersoalkan dan dibayar setimpal dengan amal perbuatan.>

bila antum mahu membahagiakan org len,tanamkn keikhlasan dlm dri..niatkan hny utk mndptkan keredhaan ALLAH SWT..walaupn sedalam mane pn kasih kita kt org tu,doakan kebahagiaan dia..

bahagia itu sebenarnya apabila kita membahagiakan..Hidup ini terasa indah dan tenang apabila mampu melihat seseorang itu tersenyum gembira mendapatkan apa yg kita berikan seadanya. Kegembiraan itu sememangnya anugerah Allah dan juga dengan izin-Nya.Kita hanyalah dijadikan penyebab yg membuatkan seseorang itu gembira.

ana yakin bila kita ikhlas membri dan mmbhagiakan org len..ianya mampu memberikan ketenangan pd hati yg gundah..Sudah pasti ketenangan itu terlalu mahal. Kerana ianya bukanlah barang yg boleh didapati di mna2..ianya dimiliki oleh Khaliq kita yg Maha Penyayang.

wallahuallam..^_~

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...