July 02, 2011

::BERSIH::

bismillahirrahmanirrahim..


skg ni sume corong media massa heboh memperkatakan psal perhimpunan BERSIH ni..Benarkah ianya perhimpunan HARAM?..


ana bkn nk sokong mane2 pihak..tp benarkah perhimpunan BERSIH ni benar2 bersih??atau ada agenda2 yg trsmbunyi..tu persoalan yg tmbul..mngkin niat mreka yg ingin mengadakan perhimpunan ni bersih,tp niat tidak akan menghalalkan cara..kte mmpunyai undang2,pk la cra yg mengikut undang2..ana x mnyokong mne2 pihak..cuma fikir dlu sblm brtindak..fkir sbaik2nya..^_^


kpd plajar2 yg msih blajar yg de keinginan utk mnyertai perhimpunan ni..ana tau rmai shabat2 ana nk join perhimpunan ni..tepuk dada,tny iman..pk sedlam2nyer..pk la ibu bapa d rumah trlbih dhulu..perhimpunan ini tidak ada permit..mngkin BERSIH tujuannya,tp dri segi undang ia msih d kira tidak ada permit..dan pihak berkuasa bleh ambil tndakan..dan tidak mustahil,shabat2 akn tertangkap..syangi ibu bapa,dri dan pelajaran shabat..shabat mngkin akn d gntung atau lg truk dbuang dri smbung blajar..wktu tu,mnyesal tidak ada guna lg..shabat2 adalah generasi msa dpn..dgn kejyaan shbt dlm plajaran dpt mmbntu negara msa akn dtg..tp klu dsbbkn ni,shbt dibuang universiti,bgaimna shbt nk mmbntu nnt..belajar juga fisabilillah..remember that..


jika perhimpunan ni msih d jlnkn,ana brhrap ia nye brjln scra aman..krana sblum2 ini,pengakhirannyer hny la rusuhan..astaghfirullah..skali lg,ana x mnyokong mne2 pihak..ana hny bersuara spy shabat2 ana sedar akibatnyer kelak..pk dlu sblm buat..bersihkan ati dan minda sblm nk join perhimpunan ni..ingat ibu bapa d rumah menunggu shabat mmbwa pulang skroll ijazah..


Ya Allah,selamatkan agama,negara dan bngsa kami..Amiin..wallahuallam..



:::Bidadari Dunia Mencari Cinta SejatiNYA:::

1 comments:

Iman Di Hatiku said...

salam saudari..

ingin skali sy menjawap BERSIH ini..

seandainya saudari tahu, berbagai rundingan telah dibuat dgn pihak yg sepatutnya tp segalanya2 ditolak. jika saudari tahu, rakyat semakin ditindas. tiada lagi hak bersuara sehinggakan di kampus juga seandainya bersuara bg pkara2 yg tidak sepatutnya dilakukan, menyebabkan pelajar di buang, digantung atas alasan AUKU dan sebagainya.

saudari, rakyat semakin jelik dgn keadaan negara kita. semakin hr kte disuap, ditipu dgn media yg diawasi sepenuhnya oleh kerajaan. kebanyakan hanya mainan media sahaja. banyak perkara yg tidak benar berlaku terutama sekali dipertontonkan di media. sy bukanlah org yg arif tentang hal ini tetapi sy mengkaji kedua - dua pihak. rakyat semakin geram apabila org yg berada di atas sana bertindak dgn zalim. Tunggulah saatnya nanti apabila pemimpina yang zalim n tidak amanah ini, Allah datangkan kepada mereka bala buat rakyat Malaysia. Nauzubillah.

Saat 1 masa nanti kita mungkin akan jadi seperti rakyat mesir. Cairo University adalah salah 1 universiti yg dpt melahirkan ramai para ulama', para ilmuan dan cendiakawan tp masih belum dapat menumbangkan kezaliman di mesir. Mungkin kelak malaysia akan seperti mesir saat rakyatnya tidak mampu lagi menanggung beban yang maha dahsyat ini.

Saya harapkan saudari banyakkanlah membaca di kedua - dua belah pihak. Seandainya sesuatu isu itu terjadi, tanya kepada mereka yg berada di tempat itu adalah sebaiknya. Mengharapkan media sahaja, belum tentu kesahihannya. Jadilah graduan yang bijak, yang dapat menilai mn 1 yang hak dan batil.

Mohon maap andai saudari tidak suka dengan pernyataan saya. Sy hanya mengharapkan saudari mengkaji dahulu kenapa rakyat semahu - mahunya ingin turut serta dalam BERSIH. Kami semua inginkn politik kotor dihapuskan. Tiada lagi politik kotor dan berat sebelah. Itu sahaja. Dan ingatlah saudari, Islam tidak mengenepikan politik. Politik itu telah bermula sejak zaman Rasulullah lagi..

Akhir kalam, mohon maap sekali lagi. Tiada niat untuk menjatuhkan saudari tp hanya sekadar memberi pencerahan

-Iman-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...