August 07, 2011

kaum Hawa,attention please!!!

bismillahirrahmanirrahim..

one day,ngah syok2 tgk tv,my dad bru balik keje..he gave me a piece of paper..he asked me to read it..~ala,dlm english,mlasnye nk bce..huhu~..tp bila terpandangkan tajuk dia "bahaya botol dalam kereta"..ana tertarik..my dad said, it is the one that can cause BREAST CANCER..somehow one of my family died because of that disease..

so d cni nk d tekankn,botol air di dlm kereta amatlah mmbhyakan..sheryl crow,seorang penghidap breast cancer tampil dalam ellen show mengatakan perkara yg sama..Hal ini telah diidentifikasikan sebagai penyebab paling utama pada kanser payudara, terutama di Australia..(x mustahil akan terjadi di Malaysia)

Seorang teman yang ibunya disahkn mengidap kanser payudara baru-baru ini.
Doktor berkata : wanita tidak boleh meminum minuman yang sudah lama berada di dalam Kereta. Hawa panas yang memanaskan bahan plastik dalam botol memiliki bahan kimia tertentu yang dapat menyebabkan kanser payudara. Jadi tolong berhati-hatilah dan jangan minum air dalam botol plastik yang sudah ditinggalkan di dalam Kereta

Informasi seperti ini sangatlah kita perlukan dan kita harus berhati-hati, dan mungkin akan menyelamatkan hidup kita. Hawa panas dapat menyebabkan toksin/racun (dioxine) dari plastik menjadi bocor dan bercampur dengan air dan mereka telah menemukan racun ini pada jaringan payudara. kalau bleh, gunakan gelas stainless steel atau botol kaca..

my dad de trbaca,sblm beli botol..tgk kt bhagian bwah botol,de sign mcm recycle tu..inside that triangle akn de number..make sure the number is 5 and the above..thats the best bottle..normally botol mineral yg kita beli tu, nombornya 1 atau 2,so after single use, we need to throw it away..so take note on this..

~mencegah lebih baik dri mengubati~
wallahuallam..


:::Bidadari Dunia Mencari Cinta SejatiNYA:::

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...