August 08, 2011

mendirikan 'masjid'..^_^

bismillahirrahmanirrahim..
siapa yg tidak mahu mendirikan masjid..siapa yg tidak mahu bernikah dan berkeluarga..siapa yg tidak mahu menyempurnakan separuh agamanya..

"Apabila datang kepadamu seorang laki-laki datang untuk meminang yang engkau redha terhadap agama dan akhlaqnya maka nikahkanlah dia. Bila tidak engkau lakukan maka akan terjadi fitnah di muka bumi dan akan timbul kerusakan yang merata di muka bumi.” (HR Tarmidzi dan Ahmad)

kita tidak boleh menunda-nunda pernikahan jika sudah mampu dan juga sudah mmpunyai calonnya..melainkan de sbb2 tertentu yg x dpt dielakkan..


Rasulullah s.a.w. berpesan:

Wahai Ali, ada TIGA PERKARA JANGAN DITUNDA-TUNDA; apabila SOLAT telah tiba waktunya, jenazah apabila telah siap penguburannya, dan perempuan apabila telah datang laki-laki yang sepadan meminangnya.” (HR Ahmad)


tp jgnla terburu2 bila dtgnya perminangan..lakukan istikharah,dan mintak pertunjuk dariNYA..adakah itu calon yg terbaik..yg mampu membimbing kita ke jalanNYA..membimbing mujahid dan mujahidah kecil kita  ke jalan syurgaNYA..

PILIHLAH YANG BERTAKWA..

Suatu saat ada yang datang menemui Al Hasan (cucu Rasulullah). Ia ingin bertanya sebaiknya dengan siapa putrinya menikah? Maka Al Hasan r.a berkata:

“Kawinkanlah dia dengan orang yang bertakwa kepada Allah. Ini kerana, jika laki-laki mencintainya, ia memuliakannya, dan jika ia tidak menyenanginya, ia tidak akan berbuat zalim kepadanya.”

nasihat al-Hasan tu mengajar kita untuk berfikir..Jika kita menikah dengan orang yang bertakwa, cinta yang mula tidak ada, akan lahir dan dapat bersemi indah karena komitmen yang memenuhi jiwa.

disini ana nak share satu website..baitulmuslim.com..taman keluarga islam..bagi sesiapa yg ingin mencari jodoh..insyaALLAH,ana yakin dengan cara pengendalian baitulmuslim.com..begitu teratur dan berlandaskan syariat..ana dh join daftar..xslah klu kita mencuba mencari..jodoh tidak akan dtg bergolek tau..doa,usaha,ikhlas dan tawakal..moga2 dipertemukan yg baik2..Amiin..

Home

"keyakinanku..kepercayaanku..keikhlasanku..dan cintaku hanya milik Allah..peliharalah daku agar sentiasa menjadi hamba yang solehah.."

wallahuallam..

:::Bidadari Dunia Mencari Cinta SejatiNYA:::

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...