August 09, 2011

menutup atau membungkus??

bismillahirrahmanirrahim..

arini slpas menyudahkan wat kuih..ana cpat2 utk tidak terlepas menonton siaran 141..islam itu indah..yg dikendalikan oleh ustaz M Nur Maulana..title arini menutup aurat..

“Wahai anak Adam, telah Kami turunkan buat kamu pakaian yang boleh menutup aurat-aurat kamu.”  (Al-A’raf; 26)

seperti biasa,seronok melihat telatah ustaz mmberikan ceramah..lincah dan bertenaga..dgn cra inilah yg leh mmbuatkan pendengar tidak jemu dan tidak ada yang tidur..huhu..

ana tertarik dengan statement ustaz.."kita hendaklah menutup aurat,bkn membungkus aurat"..apa mksudnya??
ustaz ambil selendang di lehernya dan meletakkan di atas mic yg dipegangnya..selendang itu menutupi mic itu..itu di namakan menutup..kalau membungkus plak,ustaz melilit2kan selendangnya pd mic tu..sehinggakan menampakkan yg itu mic..

ustaz bertanyakn setelah melilitkan,apakah ini??
semua menjawab,mic..kerana sudah jelas kelihatan bentuk mic..
setelah itu,ustaz melonggarkan lilitan pd mic tu dan hanya sekadar menutup  mic itu..
lalu ustaz bertanya lg..apakah ini??
serentak penonton menjawab, mic..
tp tnpa diduga,apabila ustaz menarik selendang itu,ternyata bukan mic,tp tgn ustaz yg digenggam mcm penumbuk..
^_^

adakah kalian fhm apa yg nk di sampaikan atau masih samar2????
emm mungkin ustaz cuba untuk berkias2,tp ana akn cuba perjelaskan mengikut konteks skang ni..sebelum tu..sila perhatikan 2gmbr di bwah ni..


kalian dh nmpak belum??yg mane satu menutup aurat atau membungkus aurat??rse2nye kalian msti dh dpt tau kn..ok,skg ni nk tny lelaki2 di luar sana..antara 2gmbr ni,yg mane satu yg mostly wat kalian rase lebih tertarik utk melihat honestly??ok,masing2 dh de jwapan kn..simpanla jwapan tu baik2..jgn shout it out..huhu..

ukhti2ku sekalian,
Ciri-ciri menutup aurat amat berbeza sama sekali dengan ciri membungkus aurat. mata yang melihat wanita islam menutup aurat dengan sempurna ialah kecantikan muslimah ini dengan pakaian yang sopan lagi sempurna. Tidak ada cacat cela dalam penampilannya. Tidak terdetik dihati seksinya, ketatnya, jarangnya dan ditambah lagi dengan aurat yang jelas kelihatan walaupun lengan atau betis kerana tidak peka dengan labuh serta lengan baju yang senteng. Kulit kaki mulus atau sebaliknya terpampang jelas kerana tidak kisah dengan kain berbelah.

Jika kita betul2 mengikut apa yang dituntut sudah tentu kita tak berani nak pakai tudung dengan skinney jeans, pakai tudung dengan baby t-shirt dan yang seumpama dengannya. Jangan pakai tudung sebab segan kat orang, jangan pakai tudung sekadar nak berfesyen, jangan pakai tudung sebab semua orang kat sekeliling pakai tudung, jangan pakai tudung sebab kena paksa. 

“…hendaklah mereka melabuhkan jilbab-jilbab mereka atas (muka-muka) mereka. Yang demikian itu lebih memastikan mereka agar dikenali (sebagai wanita Islam) supaya mereka tidak diganggu.” 
 (Al-Ahzab; 59)

selagi tidak melanggar syariat,pakaian tidak ketat, menutup aurat (bukan membungkus aurat),so xde slahnye klu nk bergaya..Islam tidak menghalang kita untuk bergaya asalkan segala tuntutanNYA di turuti..sape cakap org bertudung labuh,berpakaian longgar tidak bleh bergaya,tidak boleh berpakaian cantik..bahkan org menutup aurat ni bergaya lg menawan hati dan sedap mata memandang drpd mereka yg open sana sini..thats my own opinion..huhu

bkn pmpuan je tau,laki pn sma..jga aurat..sbb wnita pn de nafsu..jgn biarkan wanita memandang kalian lelaki dgn pndgn syahwat..sbb itu sdah menghampiri zina..sdgkan islam menyuruh kita la taqrabu zina..jgnlah dkati zina..so kaum lelaki,kaum muslim,kaum adam,berubahlah..mcmne kalian nk membimbing kami kaum tulang rusuk yg bengkok klu kalian masih 'bengkok' gak..^_^

-labuhkan tudungmu..longgarkan pakaianmu..-
sebelum ni kita selalu dengar 'say no to couple', 'say no to rokok'..but now,why not we say 'say no to pakaian ketat'..huhu..


wallahuallam..

:::Bidadari Dunia Mencari Cinta SejatiNYA:::

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...