August 13, 2011

sesaknya rse..


from google
Ya Allah,apakah yang sedang terjadi pada hatiku ini,kenapa rasanya demikian sesak,sempit dan begitu banyak yang bersarang didalamnya,seolah-olah rasanya ingin ku berteriak kepada dunia,berteriak dengan sekeras-kerasnya.”Kembalikanlah Ketenangan Hatiku.Aku tidak tahan seperti ini”.Selalu berada dalam zon yang membuat hatiku menjadi tidak tenang,dan tidak nyaman.Kemanakah Engkau duhai “ketenangan”?.Kepalaku terasa demikian berat bagai dihentam kayu besar yang dahsyat,rasanya tak kuasa aku menahan ini semua..Air mata yang ada pun tak-kan sanggup meleraikan sakit ini.Hati,Jasad dan pikiranku demikian terseksa oleh bebatuan hidup yang rasanya tak sanggup aku memecahkannya.

begitu banyak persoalan yg timbul..dan begitu juga dalil2 yg diberikan oleh sahabat yg begitu prihatin..tima kaseh..

KENAPA AKU DIUJI?
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang2 yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang2 yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang2 yang dusta." (QS Al-Ankabut: 2-3)
.
KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU INGINKAN?
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (QS Al-Baqarah: 216)
.
KENAPA UJIAN SEBERAT INI?
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sekadar kesanggupannya..." (QS Al-Baqarah: 286)
.
RASA KECEWA?
"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang2 yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang2 yang beriman." (QS Al-Imran: 139)
.
BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA? 
"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali bagi orang-orang yang khusyuk" (QS Al-Baqarah: 45)
.
APA YANG AKU DAPAT DRPD SEMUA INI? 
"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang2 mukmin, diri, harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka... " (QS At-Taubah: 111)
.
KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selainNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal dan Dialah yang memiliki Arasy yang agung" (QS At-Taubah: 129)
.
AKU TAK DAPAT TAHAN!!! 
"... Orang yang putus harapan dari rahmat Tuhan itu, hanyalah orang2 yang sesat." (QS Al-Hijr: 56)

Yaa Allah bantulah hamba….
Leraikanlah masalah hidup hamba…
Buatlah hati hamba menjadi tenang dengan caraMu…
Jangan biarkan hamba menghadapi masalah ini seorang diri…
Hamba tak kuasa Yaa Allah..hamba sungguh tak kuasa…
Damaikanlah hati ini Yaa Allah…
Ampunilah dosa dan kesalahan hamba…
Jika bukan karena dosa yang telah hamba perbuat…
Engkau takkan memberikan Azab ini pada hamba…
Betapa ingkarnya hamba padaMu…
Yaa Allah Robb Maha Pembolak-balik hati
Teguhkanlah hati ini dalam ketaatan kepadaMu…
Jangan biarkan hamba menjalani kehidupan ini tanpa petunjukMu..
Duhai Yaa Allah..
Tiada tempat didunia ini yang mampu membuat hamba menjadi tenang
Kecuali dengan ketenangan yang Engkau berikan.
Tak sanggup hamba membayar ketenangan,dengan harta sebesar apapun
Hamba pasrahkan semuanya kepadaMu Yaa Allah
Hamba Mohon Ampun…Hamba Mohon Ampun…

(mencari kekuatan seorang diri diatas tikar sembahyang disudut bilik)


:::Bidadari Dunia Mencari Cinta SejatiNYA:::

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...